fredag 15 mars 2013

Jaha, snart är det dags...

I går var jag på sjukhuset hela dagen, det tar tid sånt där med att skriva in sig.

Först till labben och ta blod och piss prov och så ett Ekg på det. Sedan upp till avdelningen för att få lite info och tvättråd.
Ja, heerre min skapare vad det skall tvättas före! Först skall jag duscha som vanligt och tvätta håret på söndag kväll. På måndag morgon skall jag tvätta mej med specialmedel som finns i svamp 2 ggr över hela kroppen.

Då tänker jag på när jag var på Orton och bytte knäleden då var det en helt vanlig dusch innan jag rullades till op. Det är lite kul att jämföra olika platser.
På Orton sprang dom med stora ispåsar att kyla ner knäet när det värkte, men sånt pysslar dom inte med här.

Sedan fick jag träffa avdelningsläkaren som skulle kolla upp mej. Och när jag ställde lite frågor om jag skulle få stödja på foten efteråt, visste han inte det.
Han visste bara om en sådan här operation och den hade varit förra veckan.
Men det var en ung kille, han har väl just blivit klar eller om han pryade där?

Sedan skulle jag träffa narkosläkaren och det tog tid. Fick vänta över en timme i en liten skrubb med två andra kvinnor. Men jag satte igång en diskussion med dem så vi hade ganska kul.  Hon ena hade också opererat sitt knä och så till slut kom vi på att vi hade gemensamma förfäder så vi hade mycket att prata om tills det dök upp en glad o generad läkare och undrade om vi väntade på honom?

Och med honom var det väl inte så mycket att prata med han undrade om jag var allergisk och hur jag ville bedövas? Med ryggmärgsbedövning eller sova.
Såklart jag valde att få sova...

 Men nu efter en kall natt med minus 18 grader så tittar solen fram och nu skall jag ut nån timme på vedbacken innan jag far till Petras mottagning i stan och skall få en timmes skön fotvård.

Inga kommentarer: