torsdag 28 mars 2013

Nu är det verkligen 'Stilla Veckan'!


Veckan före påsk kallas stilla veckan och börjar med palmsöndag. Under stilla veckan följer vi dagarna i Jesu liv som leder fram till långfredagens död och sedan vidare till påskdagen, uppståndelsedagen. Dramat som också kallas passionsdramat. 


Och nu är jag även inne i min egen stilla vecka. För igår for Lennart på jobb så här sitter jag i min rullstol och rullar runt, runt, runt.

Så har jag hämtat lite låneböcker att läsa och dom här passar sig nog att läsa under påskhelgen.

Har inte tidigare läst nån bok av Maria Gustavsdotter tidigare, Cia rekommenderade dem till mej på bibban eftersom hon vet att jag läser gärna böcker från medeltiden.

 Vi får väl se om jag får rullstolen och flyga till Blåkulla i natt eller om jag blir sittandes här...

Glad Påsk på Er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Glad Påsk! Fast du nästan sitter fast.B.