söndag 24 mars 2013

Här sitter jag och kan inget annat...

Men jag har inte värk i alla fall!

Tänkte försöka mej på att berätta om vad jag hade och vad doktorn rättade till.

 Artros i foten är inte lika vanligt som i höfter, knän, fingrar och alla andra leder som blir förslitna när brosket tar slut och benen börjar skava mot varandra.

Nu hade jag grav artros i foten så det var tur att jag fick till stånd en operation för ont gjorde det när jag gick.
Så steloperationen som han utförde var att han putsade bort brosket som var kvar och sedan satte han ihop benen med mälor så att nu skall benbitarna växa ihop ungefär som man haft en fraktur. Då blir foten lite mer orörlig i sidleds men man kan gå utan smärtor så det känns som allt blivit bra till slut.

Så nu får jag inte belasta foten alls på två veckor och sedan tar dom bort stygnen och gipsar om foten. Efter det får jag börja belasta den lite mer undan för undan och efter 4 veckor borde den vara bra för då tas gipset bort och då 'Halleluja' skall jag kunna gå obehindrat till nästa led börjar krångla.
Fast det hoppas jag att det lång tid till. Jag har många planer att uppfylla före det.

 Nu när jag tar mej fram rullandes så fick jag se köket från ett annat perspektiv o fy tusan vad skitigt det var här nere! Så nu ha jag en liten pyts med vatten o trasa och försöker rengöra så gott det går. Inget ont som inte för nåt gott med sig.
Sedan när jag börjar stå på riktigt då är det dags att ta itu med den höjden.

Och solen den lyser och visar obarmhärtigt alla ställen. Lennart står på vedbacken och jag längtar dit. Men nu har han satt fram utemöblerna på altan så jag kan ta mej dit och sitta o sola. Jag som inte gillar att sola, vill hellre röra på mej i solen. För nu känner jag verkligen av myrorna i byxorna när man måste sitta hela tiden.

Inga kommentarer: