lördag 2 mars 2013

Andra chansen...

Eller om det är sista chansen att komma med till finalen går av stapeln ikväll.

Där spelar det inte så stor roll för mej vem som går vidare. Fast om jag skall tippa två så är det Anton och Martin som jag 'tror' jag hejar på. Två söta killar!

Cookis N beans gillar jag också, men country går aldrig hem i den stora finalen.

Och vilket busväder vi fått idag, nu blir det ingen klyvning av ved och det skall ju fortsätta i morgon men då är det den stora skidar dagen med vasaloppet och femmilen och så lite skidskytte på det.
Man håller sig gärna inomhus när det ser så ut genom fönstret.

Fast här ligger lite arbete och väntar på oss.

En solig varm vårdag skall jag sätta mej ner och räkna årsringarna i denna tall. Som har gått under namnet 'tvillingtallen' för att det satt förr två grindar fast i den för att skilja kobeten från varandra. En lantmätare sade till mej att den tallen borde vara fridlyst, men det tycker inte andra, utan allt som står i vägen för bilar skall tas ner!  Utan att meddela ägarna därom...

Inga kommentarer: