tisdag 30 oktober 2012

Mäktiga besökare...




När jag kom hem efter min skogspromenad där jag plockat granris o mossa till graven, så hörde jag ett nojsande från mina hackspett o kråkorna kraxade för fullt.

Tittade ner mot sjön och där var det 4 örnar som var nyfikna på fiskrenset Lennart kastat ut på isen.
In efter kameran men då hade dom redan fått syn på mej med sin örnblick. Så jag fick bara dom här ynkliga bilderna.  Kameran är ju lite seg det är ju inte nån riktig paparazzo kamera som säger klick klick klick...

Berit har en kamera som hon kallar för 'klunken'  undrar vad jag skall kalla min för?

Nåja, mäktiga fåglar är det. Nu har jag startat upp med en kur av Burana och Panadol tre ggr om dagen, och förbanne mej, smärtan har minskat. Så det blir nog en lite längre skogspromenad i dag runt ägorna och se efter om det fallit några träd i stormen.

Men jag tycker synd om amerikanarna, hörde intervjuer igår när dom sade att dom brukar alltid varna för kraftiga stormar och så blir det inget. Dom fick nog ordentligt nu, som sent kommer att glömmas.
Vår storm igår tyckte jag var otäck när det rev o slet i knutarna. Det var nog ändå en fis i rymden mot Sandy.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Is ??? Har du fortfarande is ?../ betty

Anonym sa...

I går hade jag det, men nu har den farit...