torsdag 1 november 2012

Stilla veckan blir

lugna månaden!

Det är mycket nu med kursande hit och dit. Idag är han till Åbo och får gå ombord och titta på sin nya arbetsplats Grace.
Först hade han kurs mån-tis. Så i natt for han till Åbo och kommer hem i natt.
Så far han till Åbo igen, på söndag och kursar där med att lära sig köra nya båten i simulator.
Efter det går han på jobb men blir längre på jobb, och bara nån dag på ledigt innan det är dags att gå på jobb igen.

Har räknat ut att han är sammanlagt ledig 8 dagar i november! Så inte kommer det att bli nån mastresning denna höst.

Så nu måste jag börja hitta på nån vettig sysselsättning för mej. Kan ju inte bara wordfeuda hela tiden. Snart har jag inte kompisar att spela med för dom verkar bli så sura när jag vinner för det mesta. Men jag får väl börja spela lite försiktigare om jag kan ;-))

 men i kväll skall jag försöka mej på att äntra den vilda hästen Mökkvi. Gamla hästen som blir 23 år i vinter börjar bete sig som en ung hingst.

Hoppla!

2 kommentarer:

Petra sa...

Då kan jag erbjuda lite sysselsättning!Sku behöva barnvakt fredag 16 nov kl 15-20.30, o även lördagen 17 mellan 12-16! Funkar det?

Anonym sa...

Du får spela random /Betty