torsdag 25 oktober 2012

Nu är det konstaterat...

Artros i foten!

Finns ju en hel del ben i foten. Hoppas dom vet var dom skall börja.

Var till en doktor som var en ung söt kvinna, hon skickade mej till röntgen där dom tog några bilder.
Där sade dom att bilderna skulle vara till min doktor i morgon.

Men vilket flyt, hon hade varit på en röntgenrond och passade då på att fråga efter mina bilder. Och där kunde dom konstatera att det var artros. När jag var in till henne så sade hon att det är sällan artros i foten. men nu fick hon vara med om det. Och så ringde hon mej så snabbt. Knappt jag tror det är sant

 Så nu skulle hon remittera mej till kirurgen och jag hoppas på ett bra flyt dit också. Att dom kan fixa bort smärtan och jag kan få springa på nytt som en kalv på grönbete.

Det är ju inte roligt att få den diagnosen, fast det är skönt att få reda på vad det är. För då vet man att några hålfotsinlägg knappast hjälper.

Nå artrosen är på väg neråt på min högra sida, axeln, fingrarna, handleden, knäet och nu foten. Nu väntar jag bara på 'portvinstån'...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas det går fort med remissen /Betty

Anonym sa...

Tycker att du ska ge en inläggssula en chans. Prova sulan från Barefootscience. Känner personligen flera med artros som fått enorm lindring. //Mikaela