tisdag 9 oktober 2012

Tog min sjuka fot och for till Hälsocentralen...

i hopp om att få träffa en läkare.
Men inga heller, kom bara till sköterskan. Hon sade att det jag hade inte var akut.
Skulle jag haft missfall, hjärtinfarkt eller ögoninflammation skulle det kanske gått.

Nu gav hon mej en tid för undersökning av foten först den 25 oktober!!!
Jag vill ha hjälp här och nu.

Känns så jäkla hopplöst att man måste leva med smärta hela tiden. Fast jag sitter stilla med foten så krampar det i den så jag vill skrika högt.

Träffade en gammal arbetskompis från det tidiga 70 talet. Hon skall bli 80 i vår och när jag sade att jag fyllde 64 i går började hon skratta och sade att så gammal är du inte.
För då mindes vi tillbaka när vi skulle fara till Socis och dansa, hon ville med men hon hade en gubbe hemma som väntade. Då kom vi på den briljanta iden att vi sade att jag fyllde år.
När hon sade det för tredje gången då undrade han hur många gånger Inger fyller per år?

Så nu vet jag att jag är egentligen bara 61.

Och här är en gamling till...

2 kommentarer:

Åsa sa...

Gamlingar är bra dom med! ;-)
Vi har fått hem vår gamling nu, hon har varit i Hammarland sen midsommar och bara hem och gästspelat någon gång där i mellan. Lika trög som vanligt var nog promenaden med henne runt parken idag, men det är klart att det var spännande att snusa sej igenom alla "pissbrev"..

Sofie sa...

Har du testat med Medimar? Då får du nog komma samma vecka om inte samma dag!