fredag 5 oktober 2012

Nu suckar matte över mig igen...

Men jag tänkte bara byta päls till en röd och grann sådan. Jag vill ha bort det där grå trista som kliar...
Dom dagar hon dammsuger så försöker hon vara lite fin i kanten, men i morgon har hon glömt sina blanka golv för då är dom mjuka och luddiga igen.

Fast hon är nog glad i mej ändå och tycker det är små bekymmer. Ibland är hon lite nervös över mitt blodsocker också. När det är över 20 då suckar hon igen. Och hamnar det under 4 ja, då suckar hon igen och undrar hur hon skall göra med insulinet.

Det är lite jobbigt när det hoppar och inte kan stabilisera sig. Fast i morse var det 12, 6 och nu på eftermiddagen var det 11. Så när matte och jag var ute och hon slet och ryckte i min päls så passade jag på och ta en riktig racer runda som jag gjorde när jag var ung o pigg. Då blev hon glad, så jag kanske får en illaluktande men god strupe att knapra på när vi har vårt 'fredagsmys' i kväll.