lördag 6 oktober 2012

Bara för att...

Det stod en liter mjölk i kylskåpet som tänkte bli gammal snart

så blev det vaniljbullar som jag tror Lennart gillar...

och för att jag har fått en ny spis och ville prova ugnen

Spisen vi köpte när vi flyttade hit har krånglat varje år, nu var två plattor sönder och inte ens reparatören fick igång dem. Så vi beslutade att skaffa en ny.
Jag ville ha så lite teknik som möjligt på den, för jag behöver bara ha en ugn med grill och fyra plattor. Men lite fel blev det ändå! 

För mina stekpannor är för stora. Dom största plattorna är bara 21 i diameter och mina stekpannor är 23. Undrar varför det görs så stora stekpannor när det inte finns plattor som räcker till?
Kanske man måste ha gasspis?

Skit samma, bullarna blev nog bra ändå, för jag har inte bakat bullar på 3 år!  Så jag kände mej som nybörjare.

Ha en trevlig helg på Er...


Inga kommentarer: