tisdag 16 oktober 2012

Detta har vi pysslat med...

Fast pyssel kan man nog inte kalla det. Riktigt grovjobb har det varit.


I går var jag betongarbetare. Det blev nog ca 50 kärror cement som gick ner i detta fundament som masten skall stå på. Jag körde även med en vibrator i cementen så jag gick och skakade resten av dagen.

I dag blev det inte mycket lugnare heller...

För på dagen var jag vägarbetare. Körde lite grus i gröpperna på vägen och det sista krattade jag ut på vägen ner till sjön.

Efter det blev det grävning, men då stod jag mest och tittade och dirigerade med hela handen.

För nu skall det grävas djupa gropar helst ända ner till berget där han skall borra  fast staget till masten. Tre stycken stag skall det vara men nu är första gropen klar.

Och har vi tur så stötte vi på berget ganska snabbt. Mer du milde vad det finns vatten i marken.
I går kväll regnade det så mycket så en skogsväg där vi går med hundarna och dom hade nyss lagt nytt grus på den. Så nu är mycket av gruset bortspolat och ligger i diket. För vattnet svämmade över.
Vi ändå bara i mitten av oktober. Tänk om november blir lika blöt! Då får jag nog sätta simringar på Sigge när vi skall ta våra rundor...

Så har jag Neo här några dagar nu när hans matte studerar i Örebro. Här skickar han en lerig puss till Casandra.

I morgon startar 'Stilla veckan' och jag riktigt längtar till den...


Inga kommentarer: