måndag 22 november 2010

Stannar vintern kvar nu?

Då är den ännu tidigare än förra året.

Visst blir det ljusare när det är snö, men, men, jag vill inte plumsa fram i snö och inte vill jag halka omkull heller.

Så idag blir det att köpa broddar, fast först borde jag köpa mig ett par ordentliga vinterkängor.
Kan väl inte gå i gummistövlar hela vintern heller.
Får se hur jag känner mig i form efter vattengympan om det blir en köprunda på stan eller om jag rycker på axlarna och fortsätter med gummistövlarna... (dom är ju fodrade ialla fall).

Känner lust att skaffa nya julgardiner till köket för dom som hänger där är i stort behov att få tvättas upp.

Det borde nog bli en shoppingrunda ialla fall...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Har isen lagt sig i Mellanvik? /pålle

mommo sa...

Inte riktigt, issörja och halva viken uppe, men nu lovar dom kallare så nu lägger den sig för gott tror jag. Lennart planerar att ta upp båten när han kommer hem. Inte fick vi fisk dom sista gångerna heller. I dag skall jag göra slut på sista torskpaketet från dej...

Anonym sa...

Så hær tidigt , det tror jag inte ! /pålle

catti sa...

var o med vem går du på vattengympa

Anonym sa...

På gullåsen för personer med knä och höftproblem. Har tre gånger kvar sen blir det slut på det...