fredag 12 november 2010

Grattis Monika 50 år!


Här poserar hon med min kofta som jag stickade på den första hälften av 70 -talet.
Snart har jag förhoppningar om att komma i den själv.
Då är den säkert kultförklarad...
Nu är vi i startgroparna för att fara över till Upplands Väsby och fira henne. Sigge rymde så passligt i morse så jag tog skåpbilen för att leta upp honom och hittade honom vid grannens stall och stod där och pratade med Sussi, hade bilen gå på tomgång och ett tu tre började det ryka och lukta konstigt under motorhuven!
Så det blev full fart hem till Lennart och han insåg att han hade fyllt på för mycket hydralolja så det var den som kokade. Ibland är han för noga....
Nåja han ringde bildoktorn och frågade vad som kunde hända? Ingenting sade dom ta ur oljan bara, men nu tappade han locket ner i motorn och hur han skall hitta den är frågan?
Det blir nog att åka med min lilla 'pärla' idag istället.
Ingen bra början på dagen eller man kan också se det som tur att Sigge rymde så vi upptäckte felet nu och inte när vi är i Svedala...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Koftan är fin ,vad gör det om den är från 70:talet /betty

Anonym sa...

Grattis till Monica /betty

Anonym sa...

Såg nyss lite mode på TV,stickat med renar och stjärnor är på gång igen. Sedan något som hon kallade alpmode (stickat)./B