tisdag 9 november 2010

Nu kom den!

Allhelgonastormen något fördröjd.
Nu är mina fönster igen snöade och tur är väl det så jag slipper se dom stackars svanarna som ligger på isen i viken.

Kanske jag blir som den där svankvinnan i Stockholm för nåt år sedan, att jag går och hämtar in dem. Dom är bara cirka 50 stycken...

I morse ringde Lennart hem på en tid som han aldrig brukar ringa på. Jag frågade direkt om dom gått på grund! Men han undrade bara om allt var ok här hemma och då hade det knappt börjat blåsa så mycket här.

Det är lugnast att få ha honom hemma när det viner i knutarna.

7 kommentarer:

Louise sa...

Jaha, då fick ni snö före oss, igen!!! Vi som ju VILL ha snö...

mommo sa...

Ni lär nog få den, men det har yrt runt min dörr så den är svår att öppna. Och snart måste jag ut med Sigge...

Anonym sa...

Det börjar snart regna /betty

Anonym sa...

Och vi behöver ingen TV ikväll, kul o se alla bilar och bussar som fastnar i backen.../ M

Anonym sa...

..synd, nu kom saltbilen, då var det slut på det roliga./M

Anonym sa...

Vi avbokade Sverige resan, tur var det.Provar den 18/11 istället. Förresten går jag med kryckor, har så ont, där ryggen byter namn.Delade ut Nyset på fm innan regn och snö kom./B

Louise sa...

Inatt kom snön... 2 dm