onsdag 10 november 2010

Säkert en repris...

Nu kom mannen hem idag och då gjorde jag min kycklingrätt på 'typ'thai vis.
Och jag åt nog lite för mycket tror jag...

Nu får ni receptet om så vill eller inte!

6 per.
500 gr strimlad kycklingfile, kryddar den med salt, soja, sambael oleak och citronpeppar och steker strimlorna och häller på en kycklingbuljongtärning med 5 dl vatten. Låt puttra en stund.

3 lökar skärs i klyftor och brynes först, sedan i med 2 st paprikor(i klyftor) av valfri färg och 2 st chilipeppar av valfri styrka, en burk bambuskott får fräsa med.
Häll över kycklingen och blanda i en burk kokosmjölk.
Låt det få ett uppkok och severa med ris till.

Kunde skulle jag rapa nu...

2 kommentarer:

catti sa...

perfekt! har en burk kokoksmjölk i skåpet nu kommer den till användning. mera recept mera recept mera recept vill vi ha

mommo sa...

Kom ihåg sambal oleaken....