onsdag 3 november 2010

Ledig vecka!

Gubben for på jobb idag, varit hemma i två veckor och det känns.
Vi har hållit ett ganska högt tempo med fiskandet och byggandet på stugan, vill ju få utsidan klar före snön o kylan kommer.
Fisken vill vi också ta upp innan isen lägger sig för gott.

Nu denna ensamma vecka skall jag försöka ta mig an strykbrädan och mangeln, så skall jag klistra o limma i mina klippböcker och kanske städa lite.

Så måste jag nog fortsättningsvis måla brädor men man kan börja skönja ett ljus i tunneln.
Får jag ett större arbetsryck så finns det massor med ved som skall staplas in i tomma häckar.

Nu sprakar det så fint i vedspisen i köket och snart skall jag tända en massa ljus och gå runt och bara vara i kväll...

2 kommentarer:

Sofie sa...

Det låter som en skön tillvaro tycker jag! :) Vi ses ikväll, skoj skoj!

Anonym sa...

Lyckliga dej!