måndag 30 augusti 2010

Vilken jäkla resa jag åkte på....

Här skulle man ' stå sej på benena' men det var det jag inte kunde!
Torsdag kväll när jag följde med mina ridkompisar till stallet och vi skulle börja fara hem så kunde jag inte stå upp längre.
Trodde det var blodtrycksfall och det skulle ordna sig bara jag kom hem. Men på natten när man skulle upp o pissa ville jag bara dåna av och det bara svindlade för ögonen.
Så tidigt på morgonen ringde jag efter Petra att hon skulle komma o hjälpa mej, och bara jag skulle få lite smörgås o te så trodde jag det skulle vara över.

Men nej, hon kunde inte ens ha mej sittande och ta blodtrycket så hon ringde efter ambulanstransport och så bar det iväg till akuten.
Där tog dom dom prover som hör till och ganska snabbt såg dom att mitt hb var 72!!!
Så då förstod dom att jag inte kunde sitta upp.

Då hamnar jag mot min vilja på op och på en gastoskopiundersökning, som dom måste lova mej att hålla mej sovande under tiden. Så jag mindes inget av det, men före var jag jäkligt nervös.

Hon hittade ett blödande sår nere i magsäcken och svetsade ihop det. Det var ett typiskt värktabletts sår och så var det fem före för att det skulle ha blivit en större operation.

Mitt mrsa-prov var inte klart så (Catti) jag hamnade i isolering som din dotter.
Måste hålla mig fastande hela fredag o lördag fick dropp o näring och BLOD, låg verkligen fast men en massa slangar och mätintstrumeent. På söndagen fick jag lite flytande föda, och idag måndag fick jag fara hem. Och skall få börja äta så smått normalt igen.

Men om två månader måste jag göra om gastroskopin så det är inget jag ser framemot men dom lovade att jag får sova igen...

5 kommentarer:

Anonym sa...

stackars dej du verkade inte så pigg som du brukar va när jag såg dej på torsdan men de ordnar sig väl som de verkar Krya på dej häls..Ella

catti sa...

kära nån vilken pärs! tur att de snabbt fick koll på det iaf.och att du reagerade så pass mycket att det inte blev så att du gick omkring men såret länge utan att du skulle märkt det.
hur länge ska du vara ensam då innan lennart kommer hem? även om du b örjar bli bättre är det ju ändå skönt att ha sällskap. oj oj sköt nu om dig! och hoppas ju på att ditt mrsa prov ska vara ok men det måste det ju vara. inte har väl du varit ngnstans o fått ngt sådant över dig.katja hade ju uppsökt sjukhus i venezuela när hon var där o volontärjobbade

Anonym sa...

Oj oj, tur att du fick hjälp snabbt ändå. Oroa dej inte för undersökningen det är inte heller bra för magen. Nya krafter önskar Anki

Louise sa...

Oj, vad du råkar ut för. Men nu skall väl allt ordna till sej, dom håller nog ordentlig koll på dej nu!! Funderade just häromdagen hur det var eftersom du inte bloggat på flera, flera dar... Krya på dej!

Mia sa...

Det var lågt Hb! Men skönt att det ordnade sig så bra som det gjorde!Hoppas dom var snälla med dej på kirran! =) Jag har fortfarande semester, men på måndag är det dax för 5 nätters vak! Krya på dej!