fredag 20 augusti 2010

Om vikten och knäet!


När jag kom hem från sjukhuset och steg på vågen fick jag en chock, hade gått upp 5 kg!!!
Hade förväntat mig att jag skulle komma hem mager o utmärglad.
Fast benet vägde som bly, hade så mycket vätska i det. Bilden är tagen 3 dagar efter op när jag hade duschat och fick ha bort stödstrumpan ett tag.
Men nu är jag tillbaka till vikten som jag hade när jag lade in mej, tack o lov!
Frågde läkaren där på operationsbordet vad protesen vägde så jag skulle veta med min viktminskning. Då skrattade han till och sade att den väger 500-600gr.
I går försökte jag minska på mina starka värkmediciner men det skulle jag inte ha gjort för fy tusan vilken värk jag fick i natt så det är nog bäst att knapra på...
Fast maten smakar inget och har mest medicinsmak i munnen, fast det är ju bra för vikten i stället.
I kväll skall jag på kräftskiva så jag hoppas verkligen att kräftorna skall smaka gott. I går var jag till stallet och snusade på Reykur och tittade på när min grupp hade ridlektion.
Annars hasar jag mest runt här hemma och lär kavera med kryckorna precis likadant som min mor gjorde med käppen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka snygga ben du har! Du har nog aldrig visat dem förut??/Gitta

mommo sa...

Tack för det du! Jag var så hjulbent med mitt högra ben men nu sa doktorn att jag är mer åt det kobenta...