fredag 29 maj 2009

Snacka om slöhet!

Fy tusan vad slö jag är.
Ingen häst att springa till tidiga mornar eller sena kvällar och inte satte Lennart mej i arbete innan han for på jobb.
Ja, en tröskel skall jag måla och en mur vid spisen i uterummet men det går i ett nafs det.

I går kväll tog jag mig en timmes cykelfärd runt Kopnes så jag brände väl lite fett då får jag hoppas.

Så har jag kommit in i en läsperiod! Läser gamla böcker, först läste jag 'Prostmamsellen' och nu fortsätter jag 'Driver dagg faller regn'
Det är riktigt roligt att läsa gamla böcker fast man läste dem för 40 år sedan.

Skall försöka rycka upp mig och klippa gräset när det har torkat upp. Det var visningar på huset flera gånger den här veckan så det behöver se någorlunda omskött ut. Och på helgerna brukar det springa folk där också.

Annars får jag väl bosta katten....

Inga kommentarer: