fredag 22 maj 2009

Lyxhotell!

Det kan man nog säga att Reykur tagit in på.
Var dit och hälsade på honom idag, han hade just kommit hem från en skrittur med en 4 H ledare som skall motionera honom.

Han har blivit tvättad och insmord av salvor som skall förhindra klådan och även insektmedel sätter dom på honom.
Han blir smörjad tre ggr per dag nu till en början.

Dom vet ju med all säkerhet att han kommer att klia sig men dom tänker verkligen förebygga det. Det känns så himla skönt att han blir så ompysslad mer än vad jag skulle orka o hinna med.

Kalle hans sällskapshäst har blivit förtjust i Reykur den förra var elak med Kalle men jag vet att Reykur är snäll med andra hästar. Största problemet är hur Kalle skall nå upp och klia Reykur i manen? För Reykur når nog ner....

Och tänk! På måndag far vi över till svedala och shoppar, har en lång lista på grejer som jag vill ha....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja nog ser du fram emot sverige tror jag!Men det är ju faktiskt länge sen du var ut o lufta dig!
Du blir nog som mommo Lea sen..måste köra över många bumpers med dig oxå när du blir riktigt gammal så du får bli omruskad i kroppen :)/petra

Anonym sa...

Är redan lik henne vill bort men sen fort hem igen....

Anonym sa...

Jag skall nog skjutsa på dig och svara varje gång du ringer(som jag gjorde när Lea ringde)/pålle