måndag 25 maj 2009

På väg hem...

Sitter nu på Rosella efter en hektisk dag.
Jag säger aldrig mer IKEA, det var för stort för mej nu när dom byggt nytt. Fick panik redan i svängdörren där jag stötte på en kvinna som sade till mej ' man kommer knappt ut härifrån och ingenting hittar man här '
Så rusar Lennart iväg och skall byta en grej och det tog en jäkla tid och när jag skulle försöka ringa honom o kolla var han var så upptäckte jag att min telefon var i jackfickan i bilen!
Då trodde jag att han aldrig skulle hitta mej, men det gjorde han och jag bröt ihop och ville bara därifrån.

Nåja, jag fick tvingade mej igenom stället och pengar kostade det....

Men nästan det viktigaste vi skulle ha glömde vi, nämligen kattluckan till Nilla.

Och vad alla stressar på där nu märker jag att jag har kommit in i ett lugnt tempo och där vill jag fortsätta att vara.

Och Sigge som skulle vara hos Petra över dan och vi satte honom in på deras inhängnade gård för vi ville inte väcka dom i morse. Men han rymde och en tjej kände igen honom när hann virrade runt på Odalvägen och hon förde honom till poliserna och sedan ringde hon Petra.

Nu är det andra gången som mina hundar har hamnat hos polisen, Förra gången var det Petter som stack när han var hos Petra.

Härefter skall vi göra som så när vi skall över till Sverige på en dag.
På morgonen går Lennart med Sigge till poliserna och säger att han hittat honom och när vi kommer hem går jag dit och frågar om dom hittat min hund....

6 kommentarer:

Anonym sa...

vilka äventyr du e på.Carita

cas sa...

hahah vilken kul dag det måst ha varit! Ses snart!

Nellyhulda sa...

Det var en bra ide det där att lämna till polisen när man far och sedan....

Anonym sa...

På väg till jobbet såg jag en så söt Corgi som såg vilsen ut och sprang slalom mellan bilarna på Gamla Godbyvägen. Förde den till polisen eftersom det inte alls kopplade att det kunde vara Sigge. På väg mot jobbet igen fick jag en snilleblixt DET MÅSTE VARA SIGGE! kom på att Petra bor ju där i knutarna och ringde henne sedan. Skönt att han kom tillrätta. Om han tycker om dvärgschauzrar så får han också komma till oss när ni skall på resa bort nästa gång, han verkade så snäll! H. Philippa

Anonym sa...

Var det DU som hittade Sigge!! Jaja, det är tur att alla känner alla...vad gör då en bortsprungen hund??/Pernilla

Anonym sa...

Och jag försöker komma i kontakt med henne och tacka henne men hon svarar inte...