måndag 18 maj 2009

Reykurs nya kompis 'Kalle'



Han flyttade i dag till 4H gården hur länge vet jag ej det kan vara från nån vecka till månader, tiden får utvisa det.

Men kompisar får han, getter, kattor, ankor och minigris strövade runt honom och hästen Kalle. Bara han klarar att gå ute dygnet runt, hagen var inte så kraftig så jag hoppas han klarar sig från att klia sönder sig.

Snäll var han när han träffade 'Kalle' tittade knappt på honom hade fullt upp att lukta sig fram i nya hagen. Det kändes bra i 'mattehjärtat' när han inte behöver visa sig på styva linan när han träffar en ny häst utan bara snusar runt och tar det lugnt.

Men jag då? Tittar hela tiden på klockan och undrar om jag snart skall ta in Reykur.
Det känns som nåt fattas mej. 12 år med hästpassning sätter nog spår.
Men snart kan han nog vara hemma igen, bara jag hinner över till Sverige och shoppa lite och helst få vara på Rönnskär i sommar nån vecka så är jag nöjd.

Sade just till Lennart att skulle jag varit ensam hemma så skulle jag farit dit och kollat hur han har det i kväll....

PS. klicka på bilden så ser ni bättre hur söta dom är.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad Reykur verkar stor.Hoppas det går bra./B

cassie sa...

Jag har ett tips för att du ska gå ner några kilon extra, skippa alla kolhydrater i en vecka och ät endast protein och typ sallad. Det borde sätta fart på allt!

Anonym sa...

Men jag försöker ju....

Anonym sa...

Hej Casandra. De var Reykur som var stor inte mommo.Hade bra i Norge den tid som är kvar./B