tisdag 5 augusti 2008

Vilken natt

Och vilken början på dagen!!!

Vaknade i natt att telefonerna pep som fan. Inte fick jag på nån lampa misstänkte strömavbrott i stormen. Hittade till slut en ficklampa, men inte fick jag tyst på telefonerna.
Så jag stoppade dem i kylväskan och bar ut dom i garaget tänkte att där kan dom ligga och pipa tillsammans.

Svårt att somna om för det skramlade och tjöt i stormen.
I morse var allt mörkt utom kyl och frys. Förstod att nu måste jag få hjälp.

Ringde Sune som skulle komma och titta.
Satte eld i vedspisen och då rykte det in som faaan. Snacka om lågtryck.
Ändå eldade jag i den i går, även då rykte den in lite, men inte som i morse.
Nu eldar jag inte mer förren blåsten bedarrar.

Till slut fick jag den att ta sig så jag kunde koka kaffevatten åt mig.

Sune kom till slut, han måste ta bort björkar som blåst över deras väg...

Han fick i gång det mesta men inte takbelysningen i köket, där blir det att söka felet om det är kortslutning i nån lampa eller nåt.

Skall tydligen vara barnsjukdomar vad det verkar. men varför alltid när Lennart är borta????

Nu funderar jag om jag skall gå och dra täcket över huvudet och inte stiga upp förren i morgon!
Men det går inte när man har djur som skall ha tillsyn, hoppas bara att resten av dagen blir lugnare...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj,oj,oj. Det blir bättre när Lennart kommer hem. Håll ut. Jag klarade kuren idag. B

Anonym sa...

Vad bra, tänkte ringa men har en knarrdag i dag. Hoppas den inte tar alltför mycket på dina krafter. vi hörs/inger