lördag 16 augusti 2008

Lata dagar...

Fy vad jag känner mig sysslolös nu!

Bara ett hus att sköta om, nu när det gamla står där borta och blänker.

Lennart han håller på drar sina rör till vattnet och där kan jag inte vara till stor hjälp.
Kastar in lite ved emellanåt förstås men nu kommer det regn så då är det inte lönt att stå på vedbacken.

Plocka upp här inne går inte heller för vi har inte alla skåp på plats ännu,
Men nu funkar spisen så kanske jag skulle baka en kaka....

Fast just fick jag ett mess att jag måste se efter 'Evert' Petras hund tills i morgon.
Och han jagar mina kattor!!!!

Så nu blir det hundskolning idag, han skulle bara försöka kröka ett strå på 'Kasimir'.
Det blir kopplet på tills han sköter sig. Och 'Nilla' lär jag inte se röken av förren har far hem.
Sedan brukar han ha tendens att springa bort till gamla huset om han är lös ute.

Så idag får jag nog att göra i allafall.

Ha en trevlig helg.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är duktig mommo!
Låt kattorna slå en klo i Everts nos så vill han inte se en katt mer!
När jag skaffade kodde så hade jag kattor en av dom var en tuffing, den slog en klo i Koddes nos (åå va han ylade) och efter det så såg han bort när en katt närma sig!
Men man ska va försiktig taxen har en lång nos och cavalieren har kort så det kan lätt träffa ögat!/pålle från ett scandic i norra uppsala

Anonym sa...

Evert skulle slicka Kasimir runt öronen om han fick komma så nära.Han gör ju så på kaninerna hemma, finns inte en chans att han försöker döda kattor!!men så länge katten springer undan så tycker Evert att det är roligt att jaga honom.Stäng in Evert om han e jobbig.Han tycker om att sova i bilen!