onsdag 13 augusti 2008

Jag fångade en räv idag...

Med blicken och två gånger till ock med!

Första gången kom han norrifrån och korsade piren, när jag sedan dukade åt oss i uterummet kom han tillbaka och gick tillbaka norrut.

Det var en ungräv, skulle Sigge ha sett den skulle han trott det var en Corgi!

Och inte var jag rädd heller.

När jag var liten under 4 år, lär jag ha satt mig upp i sängen och försökte skrämma Håkan.
Då räknade jag upp det farligaste jag visste.
Att jag såg en räv, häxa, troll och en finne.

Då var det farliga saker, men tänk jag har kommit över rädslan med åren.
Har träffat på nästan alla, utom trollet men det räknar jag mig själv som.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hihihi! Det säger en hel del om vad ni skrämdes upp med som barn. Det där med en finne var verkligen hotfullt...jag akn riktigt se mommo Lea dra en vals om farkliga finnar..;) /Pernilla

Anonym sa...

På ett gammal mejeri vid Bengtsböle idrottsplats bodde det skogshuggare som var finnar och dom festade till det så det hördes, så det pratades mycket om dem, inte trodde jag det var riktiga människor! Det var Berit som pekade ut en finne första gången till mej, vart snopen när han såg mänsklig ut...

Anonym sa...

Jaa visst är räven så lik Corgie,efter vi hade Prince är rävarna heliga hos oss , tillåter inte jägarna att skjuta dem här numera, gissa vad dom gillar det.