fredag 21 december 2007

Svåra tankar

I dag tänker jag på alla kvinnor och barn som har svåra hemförhållanden.
För inte blir dom bättre dom närmaste veckorna!

Nu är det fredag och fritt fram att festa hela helgen och sedan kommer julafton på en måndag!!! Och då fortsätter festandet
Efter julen kommer helgen och på det nyåret.

Jag tror det kan bli mycket jobbigt i vissa familjer. Tack o lov kan jag inte peka ut nån familj som jag känner till som skulle ha dom här problemen. Hoppas jag inte behöver det heller.

Inte är jag Guds bästa barn heller, jag kan nog ta mej både en och två supar jag med men bråk undviker vi här hemma.

Men som barn upplevde jag saker ett barn inte skall behöva vara med om.
Och alla jular var väl inte så roliga.

Men i dagens upplysta samhälle hoppas jag att alla barn o kvinnor skall få en trevlig jul.

Nu vart det långt ifrån vitsigt...

Ha en trevlig kväll och må bästa lag vinna i 'på spåret' ett av mina favoritprogram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nog måste du väl tänka på de ensamma männen också lite grann...

Anonym sa...

ja, jag skall tänka på dem...
hela julen, kanske jag skall bjuda in nån.