tisdag 11 december 2007

Nöjd med dagen

I dag var det perfekt att elda. Har väntat länge på den dagen.
Ingen blåst och röken drog sakta ut över viken och dom 60 trumpetande svanarna och ett hundratal vigg som bor i viken just nu.

Oj vad mycket det blivit sparat. Halva syrenhäcken som jag rensat ut, återstår lika mycket till att ta bort. Så flyttade jag för tredje och sista gången på verandan som vi rev bort i gamla huset.

Och gamla bastun var full med embalage och plast och diverse sopor.
Men när det kom en skrivare var det för mycket. Dom går inte att elda!!!
Aja baja Pålle!!!

Men jag orkade inte med allt som var i bastun men det kanske kommer en dag i morgon oxså.

Nu har vi badat bastu och just nu inmundigar jag en kall
Norrlands Guld.

Ha det bra....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Allting brinner bara det är tillräckligt varmt sa Markus när han elda blöjor!!
FAKTISKT så skulle Lennart ha den där skrivarn..du har väl inte kastat den??För då får du med han att göra!/Pålle

Anonym sa...

Vi har redan två skrivare och några ute i förrådet.
Du får ALDRIG fråga honom om han vill ha nåt. Han kan aldrig säga nej. Han tror han skall ta vara på allt som folk slänger...

Anonym sa...

Han fick en gammal fast rostad snurra häromdagen av mig, han glömde reglaget hos mig!jag kastar in den i bastun när jag har vägarna förbi!

Anonym sa...

Det är inte alla som har en gammal bastu dit man kan slänga gammalt bråte, som senare eldas upp.
Mor, du jobbar lika tungt som en skogshuggare...