torsdag 27 december 2007

Blåsigt

Det blåser friskt idag inte kan man tro att vi är i slutet av december.

Men det är oroligt på fler ställen. Nu har Benazir Bhutto blivit mördad idag.
Hon som säkert hade blivit president i Pakistan om en vecka.
Just nu håller jag på läser en bok som handlar om kvinnor i Pakistan, som jag fick i julklapp.

Man kan bara konstatera att dom är nog inte kloka i Pakistan!!! Varken rika och utbildade eller dom 'Dansande flickorna i Lahore' som boken handlar om.

Man tackar sin lyckliga stjärna att man är född i Norden. Vi har det så bra här uppe så man borde aldrig klaga!!! Men ändå glömmer man sig...

Så har jag fått en rapport om Lilian. Nu ligger hon på medicinavd. Men hon är fortfarande isolerad. Men hon nickar och kramar deras händer, men det verkar som det tar mycket krafter. Prata kan hon inte än för hon har en kanyl i halsen, dom brukar måste suga bort slem. Men det har blivit bättre och dom planerar att ta bort den. Och hon rör på armar och ben så där verkar hon ha kvar funktionen.
Sussie hälsade att man kan skicka kort till henne, för dom läser upp dem för henne. Sussie vill att hon skall förstå att vi tänker på henne.

Nu gnäller jag inte, bara konstaterar att jag fryser, så nu skall raggsockorna på.
Håll i hatten ni andra om ni går ut...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att boken ändå är bra, eller givande på nåt sätt...det brukar ju vara spännande att läsa om andra kulturer/skyldig till boken