onsdag 19 december 2007

Hoppsan!

Redan onsdag!!
Och jag glömde blogga eller om jag inte hade nåt att blogga om, för här har allt gått på i samma hjulspår tycker jag.
I måndags fick vi blåsull på taket till husets del och temperaturen steg betydligt. Det märkts nog att värmen stiger upp till kråkorna om man inte har bra isolering upptill. Efter nyår kommer dom och blåser in på garagetaket.

Idag for Lennart på jobb, kommer hem natten till julafton och får var hemma över nyår.

Var in till Sjöbergs på Klinten idag. Passade på att ta mittblodtryck eller det var Göran som tog det, dom har skaffat en bra apparat.
För tänk mitt tryck var 137/83 puls 77

Det var två år sedan mitt undre tryck var fram och åter till 87. Annars brukar det ligga runt 100! Och det är inte bra.
Hoppas jag skulle få stanna där nu. Då börjar man känna sig som ung på nytt....

Min tanke på varför mitt tryck har gått ner, tror jag beror på att jag har KATT nu. Dom har lugnande inverkan med sitt spinnande och när hon kommer och vill kela är det bara att sätta sig ner och njuta o ta det lugnt en stund.

Fast nu tänker jag stressa upp mej med lite betapet.

3 kommentarer:

cassie sa...

Ja jag läste förut att djur har en lugnande verkan på åldringar, janå, du är snart en iaf! Fast man kan aldrig riktigt lita på en maskinblodtrycksmätare så du vet!

cassie sa...

Jag har faktiskt finrexin hemma, men tack ändå!

Anonym sa...

Orsaken måste vara all motion du får på bygget.