torsdag 7 april 2016

Nu är vi i södra Tyskland...


Det gick i ett huj!

Först var det en trevlig resa med Stena Germanica där vi åt gott och deltog i ett musikfrågetävling, utan vinst förståss!

På morgonen fick vi köra av båten vid tio tiden och satte kurs mot en ställplats som heter Greven. med några fikastopp var vi framme, fin plats där pråmarna tuffade förbi. Men ingen internet!!! Men skönt att vila från det, kan bara vara bra ibland.


Dom har blivit lite modernare sen vi åkte dessa kanaler 2012. Nästan alla pråmar har en fin bil med sig på däcket.


Påsk och pingstliljorblommar så fint här.



Nu har vi kommit 300 km längre söderut till Moseldalen. Vi är i början av den och skall fortsätta längs med den tills vi kommer in i Luxenburg. Vi står på en stor fin camping som heter 'Gülser Moselborgen' Här fick vi internet så nu är det att passa på att blogga och kolla fb  medans man kommer in.

Så måste vi passa på att äta en snitzel när man är i Tyskland!



Två stora snitzlar var fick vi! Orkade med en och hälften av pommesen. Bara salladen hade räckt långt. Inatt kommer jag knappt att kunna krypa ihop i fosterställning när jag skall sova.

Men! Jag säger som Anne Anka: Överlever jag det här gör jag om det...

Inga kommentarer: