söndag 17 april 2016

I lördags gick det enligt planerna...


Vi skulle besöka ett Fort som var enligt min stil och böcker som jag gärna läser. Väntade mej få se dom tre musketörerna med Da'tagnan i spetsen komma in ridande. Men det gick bra i fantasin ändå.



Fort La Latte heter det och det började byggas på 1300 talet, Ibland tillhörde det England och så tillbaka till Frankrike och så till England igen...


Utsiktshål ! 


Inne i fortet. Det var bebott på tidigt 1800 tal när ett krig rasade. Sedan förfall det tills dom började rusta upp det på 1920 talet för besökande.


Den lilla mörka pricken är jag. För jag ville inte ta mig upp i tornet. Det var lång väg tillbaka till bilen så motion får man på dessa platser.



Här kan ni se vägen som går tillbaka till parkeringen och så var det bara uppåt hela vägen.



Så stod vi en stund var i stupstocken och kände efter hur det skulle vara om folk spottade på oss också. Nu var det ingen som brydde sig...

Så for vi till St. Malo och övernattade och kollade på dom sista avsnitten av Badhotellet när vi fick bra anslutning.

Idag söndag har det gått i krigets tecken och 'Dagen D' När amerikanarna landsteg här i Normandie och befriade Europa. Så det har blivit mest att jag fotat statyer.



Detta var på Utah beach .


Här står vi med vår lilla husbil på den milslånga sandstranden Omaha beach där amerikanarna stormade iland.

I morgon skall vi ta oss förbi Caen till en liten pittoresk fiskehamn som heter Hornfleur. Kanske jag får äta musslor där? Så skall jag spela 'I en liten fiskehamn' med Stefan Borsch ganska högt, fast ingen fattar nåt ändå misstänker jag. Vi lär knappast få kontakt med nätet i morgon.

Ha det bra...

Inga kommentarer: