torsdag 14 april 2016

Atlanten är böljande blå...



Innan vi for förbi La Rochelle skulle Lennart försöka ta sig till en Bunker! Men herre gud det gick inte alls för vi hamnade mitt inne i stan med husbilen och få plats till en parkering där var omöjligt.


Jag var glad att vi kom ut ur staden helskinnade, Så vi drog vidare mot Nantes.


Den staden var stor. Det såg man när vi körde över en hög och lång bro, för under denna bro kan stora båtar komma in på floden som jag just nu inte får fram nåt namn på.


Vi passerade en stad som låg vid havet som heter St. Nazaire. Och vi kom fram till vår Camping i Turballe. Där hade Atlanten dragit sig tillbaka och visade stranden.



Här gällde det att ta av strumpor och skor.


Här plockas det blåmusslor. Och Lennart o jag var ner på byn och åt sådana igår, jätte gott.


Nu i natt har tidvattnet varit upp och nu hoppas jag att det dragit sig tillbaka. Så nu innan vi far vidare skall jag gå ner och se om jag hittar snäckor till mej som minne härifrån.




Inga kommentarer: