onsdag 6 januari 2016

Opossummössan åkte fram idag!



 Nu när vi skulle ta vår promenad i minus 12 grader tänkte jag , NU skall den fram i dager! Pälsmössan jag köpte en vinter 1974 i Helsingfors. Louise, Lilian och jag kryssade med Freeport dit. På dagen var vi runt i staden. Bl.a. var vi in och provade dom här men dom var så dyra så vi gick ut igen. Så intog vi lite pizza med tillhörande dryck. Sen jäklar fick vi råg i ryggen och gick och köpte dom.

Det har jag aldrig ångrat!


Här sitter vi lycksaliga och lite fattigare 300 mk var mycket pengar för en ensamstående 2 barnsmor på den tiden som just kravlat sig upp ur ett dåligt förhållande. Men, vad glad jag varit åt den pälsmössan. Den har förgyllt alla mina julaftnar, för tomten har alltid haft den på när han kommit till oss sen tidigt nittiotal. Nu tänker jag banne mej bära den när termometern visar under minus 10 grader.
Varm är den! Det är skinnet från en Oppossum = Nordamerikansk pungråtta! Googla på bilder av den, så förstår ni att  har jag svårt att hålla mej för skratt när jag har den på huvudet.

Vad Louise mössa var av för skinn kommer jag inte ihåg, skall kolla upp det.

Och den som spar han har!

Inga kommentarer: