lördag 30 januari 2016

Friska vindar...


Nu blåser det friskt och plus 4 grader. Ena stormen efter den andra får vi en liten släng av som kommer väster ifrån. Fast idag trotsade jag vinden och tog en ca 4 km promenad. Lika lycklig är jag varje gång jag orkar gå över berget och så en skogsväg hem på det. För glömmer gör jag inte, när jag var bunden till rullstolen eller det tog för ont både i knät och foten för att ta sådana promenader.


Fick nästan vårkänslor när det porlade i alla diken.


Plockade in lite videkissor att förgylla tulpanerna som jag plockade i affären igår.


Här står Casandras bil och väntar på en ny ägare. Är det nån som är sugen på en snart 5 år gammal bil i bra skick och lite medkörd så är det bara att komma med 8000 € så är bilen din.  Skulle köpt den själv men har ju en redan!


Så utsikt från mitt fönster. Får det vara milt ett tag till med friska vindar kanske isen försvinner så vi får börja fiska igen. Fast det är nog ett önsketänkande. Det kan bli hård vinter än. Kollade februari ifjol och då var det milt hela februari. Det lär knappast bli lika i år!

Vi har i alla fall börjat blicka framåt mot våren. För den 5 april har vi bokat husbilen med färjan som går från Göteborg till Kiel och sedan skall vi ta oss igenom Tyskland, Luxenburg och in i Frankrike där vi tänkte tillbringa någon vecka. Mannen har rutten klar redan...

Så är jag lite orolig för 'Vilden' han har inte varit och ätit upp sin mat på flera dygn nu! Men det kanske börjar spira vår i hans kropp så han måste på lite längre promenader och underhålla andra honkattor.

Inga kommentarer: