söndag 24 januari 2016

Det sista från Kuba...


Så gick dagarna och det blåste och regnade. En finsk guide från Apollo bodde vägg i vägg med oss. Hon sade vi skulle vara glada att vi var inne i Havanna, här kunde vi gå ut lite i alla fall, medans dom som var på Playan Varadero kunde inte ens gå ut  för det blåste så mycket där.

På torsdagen var vi upp på stan och skulle luncha, tog jag dessa räkor. Det skulle jag inte gjort.



För på kvällen fick jag världens magsjuka! Och i två dagar hade jag ingen matlust. Det lilla man hade försvann när man kom ner och såg denna frukost uppdukad.


Här låg det kokta ägg i några mystiska såser. Dom fick ligga ifred också...


Här var det ägghalvor som dom lagt ketchup eller nåt liknade på.


Här var det välstekta köttbitar och så i mitten var det hamburgare! så till höger bläckfisk.


Söta kakor som allt smakade lika fanns det gott om.


Frukt fanns det mycket av. Men det var nog bara ananasen som gick att äta.


Vi hade ett fint poolområde på hotellet. Men där kunde ingen vara för det blåste rätt in från havet.


Så vi hade ingen tur med vädret. Men vi fick uppleva mycket annorlunda och man är tacksam att man får bo här. Dom hade inte mycket varor i supermarketen som fanns i närheten. När vi var in och handlade vårt vatten, vin och snacks, efter vi betalt och skulle ut så stod det vakter och gick igenom kassen och kollade att varorna stämde med kvittot. Tänk om vi hade vakter utanför Maxinge som skulle gå igenom våra inköp, då skulle det ta tid att handla...


Nu sätter jag punkt för Kuba här.

Inga kommentarer: