fredag 22 januari 2016

Fortsättning...


Andra dagen vi var där tog vi turistbussen 'hop on hop off' in till staden, den gick i lite kringelkrokar och vi satt uppe på taket i friska vindar.


Så tog vi och gick den populära Opisigatan. Där stod dom med hundvalpar som var albino och bjöd ut. Och flera låg i burar helt slöa. Dom betedde sig inte som valpar för dom var säkert nerdrogade. Dom vägrade jag ta kort av, knappt titta på dem. Stackars djur där nere.

Nåja vi stannade på  Cafe Paris och tog oss var sin Bucanero ett mycket gott öl. Så fortsatte vi till Floridita som är en typisk turistfälla.


Det var här som Hemingway satt och krökade och var med om att uppfinna drinken Daiquiri.


Ni ser att Hemingway hänger vid bardisken. Sedan tog vi bussen tillbaka så småningom. På kvällen var vi till vårt grannhotell Panorama och åt jättegod mat. Jag åt risotto med gorgonzola, den måste jag prova laga hemma! Lennart tog pasta Carbonara som också var mycket bra.


Dom här Kubanskorna satt i folkdräkter och spådde folk. Men det lönade sig  inte för mej att prova på det hade inte fattat nåt.


Che Guevara fanns över allt, på vykort, böcker  och allt möjligt annat liksom Fidel Castro.



Så till dagliga livet! Så har Lennart fått fart på traktorn och vi har fått bort den mesta snön från gården. Jag fick det trevliga jobbet att skotta en hel del av snön i skopan som han kunde köra bort sedan. Nu skall det bli skönt att få krypa in i bastun med min trötta kropp. 

Till sist bjuder jag på en bild från idag när månen kommit upp och snön lyste så fint på båthustaket.


Inga kommentarer: