tisdag 26 januari 2016

Mina uteliggardjur...


Nu får jag pyssla om dem. Vildkatten får varm mjölk och både fisk, köttbullar och torrfoder . Nu serveras det ute i uthusen, Så jag ser inte honom så ofta nu men allt är tomt när jag går och kollar. Absolut den tjockaste vildkatt man kan hitta. Även maskade jag av honom i höstars  men det vet han inte om.


 Nu har skottkärran kommit fram, dom har väntat, har jag sett på spåren. Var till jaktlaget och hämtade hem havre till dem så nu skall dom gödas...

Här var det en blivande bock och hans syster som var framme. Ibland skulle han stångas på henne, fast hon brydde sig inte. Men sen kom ett annan liten fram men hon fick ge sig iväg igen. Till slut gick jag ut och körde iväg den tuffa bockungen, för han var nog mätt. Så dom andra kan få en chans.

Tur att man kan radera korten för det blir alltid på tok för många av dom här djuren...

Inga kommentarer: