lördag 21 mars 2015

Nu har jag verkligen tagit det lugnt!


Blev ju tvingad till det, så foten har jag skött om exemplariskt. I sängen med högläge.
Fick ju den där jävliga flunsan som inte några mediciner bet på. En hosta som gjorde att man inte kunde sova på nätterna, så på dagarna låg jag och stirrade i taket, fast det var smärtsamt det också för ögonlocken värkte.

Så ville jag läsa Pernillas bok men kunde inte förmå mej att hålla i den. Ja, det var en pärs, tisdagen och onsdagen var jag helt sängliggande. Skulle så gärna varit med på Pernillas boksläpp på SALT.

På måndagen kunde jag sitta ute i solen och sticka och så kom Pernilla med sin bok. Nu har jag läst den och den var jättebra! Kan inte begripa hur hon kunde väva ihop berättelsen. Det har hon gjort bra.

Som tur var så kunde jag inte sträckläsa den, när jag blev sjuk men jag ville njuta av den länge också...

Nu har jag hållit mej inne och i stillhet för än håller hostan på men något mindre nu, så blir jag trött fort. Men tur att förkylningen kom nu när jag ändå skulle vara i stillhet. Nu har jag en vecka kvar tills jag skall gipsas om och då tror nog att jag får en liten sko på foten så jag kan lite punktmarkera med den när jag skall börja ta mej fram på kryckor.  Nu är jag trött på rullstolen.

Nu planerar vi att fara ner mot Holland och tulpanerna till påsken. Måste sedan träna på att ta mej ut och in ur husbilen. Det måste bara gå.!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hon är duktig, din Pernilla och rolig!Synd att du inte kunde va med på släppet..
Vi har också pratat om Holland i vår, men får se hur det går.. Vi har så många ställen vi skulle vilja åka till, men tiden finns inte heller riktigt.
I påsk blir det väl dop så då får vi hålla oss hemma! / Åsa