tisdag 10 mars 2015

Konsten att tvätta sig...


Det är ju inte så lätt för mej som en gammal kärring med dålig balans att stå och duscha på ett ben. Så tack och lov att vi byggde vårt hus handikappvänligt när jag hade problem med mitt knä.

För att stå i en duschkabin skulle inte funka för mej. Nu visste jag hur jag skulle göra från förra operationen och även när jag opererade knäet.
Stor dusch byggde vi så nu är det bara att sätta dit en liten bänk med alla tillbehör så sitter jag där med en tejpad plastpåse för bandaget. Silvertejp så klart! Och duschar klart och så hopp i rullstolen och rulla ut där mannen lagt fram rena kläder åt mej ;-))

Två trappsteg har vi på trappan in till huset. Men bara ett trappsteg ut till garaget så där har han byggt en ramp så det är bara att rulla ut dit och ut på asfalten och sola om jag känner för det.

Tänk om vi bodde i en lägenhet på andra våningen utan hiss? Då hade jag varit fånge i mitt eget hem.
Men om jag blir omgipsad nästa vecka och får ta lite stöd på hälen så skall jag börja ta mej runt på kryckorna. Fast skall man dona med nåt så är det bäst att nyttja rullstolen, för då har jag armarna fria och behöver inte klamra mej fast i kryckorna.  Räknar med att om ca 6 veckor kanske det räcker med en krycka.

I morgon fasar jag för mitt rmsa prov. Som jag måste lämna för att jag legat på ett annat sjukhus, att jag inte fått på mej några sjukhusbaciller. Då skall dom påta i alla öppna hål jag har på kroppen.
Halsen är inget roligt, minns jag från förra gången...

Har gjort upp planer att jag skall överleva det också!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja dagarna går och går, du har ju datorn mm. Snart innan du vet ordet av är det kryckor som gäller. Men ta det försiktigt med alla förändringar som du får.B.