fredag 28 november 2014

Inte några roliga besked...


Om min stackars fot. Fantiserade om att det går nog fortare nu att hoppa runt på kryckor än förra gången. Då får jag beskedet efter att hon sett skiftröntgen, att den är i uselt skick! Inte bara gamla operationen som var fel, har flera artrosangrepp i flera leder, så hon kommer att måste ta bättre ben från hälen för att kunna reparera foten. Och minst 3 månader med gipsad fot! Så först två veckor utan att sätta ner foten och sedan bara lite lätt om jag går på kryckor, så det blir nog rullstol i många veckor suck...

Jag bönade och bad att hon skall göra det i januari så jag kan få gå normalt i sommar åtminstonde. Hon kunde inte lova nåt, men jag blev till slut skickad på EKG och blodprov och så fick jag träffa narkosläkaren. Så jag hoppas nu att det blir i januari...

Fy tusan, jag kommer att krypa ur skinnet innan gipset är borta, det får väl bli några kortare turer med husbilen i vår, men än har jag inte kastat yxan i sjön. Det kan kanske blir bra till slut, måste reparera den här foten för jag vet att jag har flera leder som står på tur att krackelera.

Nu skall jag se till att njuta av det lilla liv jag har, för i morgon är det 'LILLA JUL' då skall jag stå vid spisen hela dagen och laga lite smått julmat. Som min inlagda sill, egen gjord kålrotslåda till några skivor julskinka, rullsylta, så janssons frestelse lagad från grunden och så tar jag och lagar lite chokladmousse. Det får inte vara för mycket bara en föraning om vad som komma skall.
Fast den riktiga efterrätten skall komma och vara hos oss, August! Petra skall ut på galej en stund sedan kommer hon hit och sover över med honom som inte kan vara så länge utan sin mamma.

Så får mannen se till att all julbelysning är på gång och jag måste en sväng upp och hämta lite grå lava att sätta i adventsstaken, det är ett måste.
Ponera nu att jag kallade det för lava, för mossan den är grön och mjuk. ;-)

Inga kommentarer: