lördag 1 november 2014

Hälsat på förfäderna...

August undrade om han hade några förfäder?
Så Petra och jag tog en tur till kyrkogården för att hälsa på dem. Han kunde nog inte riktigt förstå det hela för han hade bara full rulle runt alla stenar, försökte nog säga att här skall man gå lugnt och stilla.
Fast jag vet att min mamma bryr sig inte om hans framfart i alla fall, skulle vara glad att det är fart på killen.


Här vilar min mor och far och hans bror. Brodern Karl dog ung endast 21 år gammal den 1. 10. 1930
Några gravar ifrån vilar min farfar och farmor och en son till dem Aldur 17 år, som dog 5 månader före Karl. Tänk vad grymt att mista två barn på några månader.

Det är nog bra med lite eftertanke och få tänka på våra förfäder. Fast det gör ju jag lite nu och då eftersom man håller på med släktforskning.
Namnet Lindroos var det en förfader Gustaf Johansson född 1814 som tog det efternamnet.

Inga kommentarer: