onsdag 12 november 2014

Friluftsdag!


 I morse vaknade jag sent, så all dimma hade lättat och jag fick se solen skina över viken med det rika fågellivet som finns där.

Så vi tog vår postenrunda som är på 2 km. Foten är alltid bättre på morgonen. Efter lunchen som var en kycklingsoppa (påssoppa) så fortsatte solen skina, så jag fick mannen med mej på min cykelrunda på 12 km. Fast sedan när jag skulle gå efter kaffepausen så sade foten stopp! Jäklar vad ont jag kan ha i den, så det blev en stark värktablett och lite vila tills den kändes någorlunda. Jag hoppas innerligt att jag kan få foten  om opererad så fort som möjligt i vinter så jag är  någorlunda lätt på foten när våren kommer.

På eftermiddan tog vi en tur till stan och Lennart hjälpte till att installera en ny dator till syrran som hade hastat över till Norrtälje och köpt. Dom hade ett bra erbjudande på Elgiganten men inte fanns den här på Åland. Sen gnäller köpmännen att vi far till Sverige och handlar men vad skall man göra?

Som nu när vi skall börja spela boule på torsdagar så ville vi skaffa egna klot. Men dom enda klot som fanns här på en sportaffär var skitdyra 3 st för 150 € (1500 kr). När dom kostar 99.50 kr för 6 stycken på Biltema. Så nu väntar vi och ser om Pålle kan köpa dom åt oss på fredag när han är över till svenska sidan. Vi kör med lånade till dess ...

När vi nu var i stan så passade vi på att sabba alla kalorier vi tappade på promenaden och cyklingen.

Så då klämde vi oss varsin kebabtallrik, och det var jäkligt gott.

Inga kommentarer: