fredag 17 maj 2013

Vilken lycka!!!

Gick in till bokhandeln och frågade om Nemerts senaste bok hade kommit. Först skulle den komma i april sedan blev det maj.
Nä, svarade hon men jag skall kolla när den skall komma, då stod det 15 maj!
Vi har fått böcker idag, om du väntar skall jag se efter och efter en stund kom hon med den!!!


 En bok som är nästan skriven för mej. Hör här:

Månen lyser flammande röd i den frostiga höstnatten. Året är 1626 och Ingrid Ingmarsdotter kommer ridande i sporrsträck på väg hem till gården Näs nära Skokloster.
Plötsligt bryts tystnaden av hjärtslitande gråt och trots sin oro stannar Ingrid till vid vägkanten. Där finner hon ett nyfött flickebarn....

Hur skall jag hinna med allt, Lets Dance, melodifestival, spel och Siggepromenader. Fast nu måste jag börja läsa, kan inte hålla mig längre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu måste jag höra lite om boken, alltså har du läst flera av hennes böcker och de är lika bra allihop? Jag söker något bra att läsa, skulle gärna vilja ha lite tips och du verkar läsa mycket..

Åsa