torsdag 2 maj 2013

Stilla veckan...

Efter han varit hemma i två veckor så känns det mycket bra med en stilla vecka!

I går när han skulle på jobb så sade jag att vi kör först och handlar och sedan försöker jag ta mej hem från hamnen själv. Det går inte att köra med den här stora stöveln men jag tog av mej den och satte på en stadig Birkenstock sandal och testade här hemma först. Det gick ok.

Skulle jag köra med den på så skulle det gå som det gick för  Erkki  när han körde rätt in i garageväggen. Då sa han: 'helskotta socka sulor inga sänna gasen'.
Så jag tog mej hem utan missöden. Det känns mycket bättre när man vet att man kan ta sig fram, men inte skall jag köra i onödan.

Men idag blev det måsta på. För jag behövde nya böcker att läsa. Så av med stöveln och upp till biblioteket och väl där så ringde jag efter Bibliotekarien Cia som kom ut med böcker till mej och hämtade in dom gamla.

Hon vet min smak på böcker och än har jag läst allt hon gett mej. Vilken lycka man har som tycker om att läsa och får chansen att riktigt njuta i lugn o ro ibland.
För så mycket läsande blir det inte när herrn är hemma...

Nu kan jag gå med Sigge själv, testade rundan igår i sakta mak och idag var vi och hämtade hem posten så det är framsteg man njuter av.

Inga kommentarer: