tisdag 28 maj 2013

På begäran...

Eftersom det sjuder av abborrar i sjön just nu. Så här kommer mitt recept på mina abborrfileer igen!

 Här har jag rullat dom i rågmjöl och citronpeppar och salt.
 Blandar 2 dl grädde med fransk senap, fiskbuljong smulad över det och dill. Fast i kväll tog jag gräslök som stod så grann i krukan ute. Blev  jäkligt gott det med
 Nu har jag burit ut alla mina gröna växter utomhus. Förra sommaren märkte jag att dom trivdes bra och växte till som tusan. För  vem vill sitta inomhus på sommaren?
 Här har jag ett exemplar av crassulan. Hoppas jag kommer ihåg att ta en ny bild när jag tar in den till hösten.
I den här zinkbaljan har jag planterat slingerkrasse. Hoppas den kan slingra sig runt nästan hela skottkärran.

För mina gröna fingrar är det dåligt med, men ändå försöker jag år efter år...

Inga kommentarer: