fredag 10 maj 2013

Lite mer fågelliv...

I fjol när jag satt och tittade i holken med ägg i så kom det in surrandes en humla.
O tänk det gjorde det i år igen! Min undran var att vad gör fågeln om den kommer in?  Så jag måste bara sitta där o stirra medans humlan rumsterade om under allt bomaterial och under äggen. Till slut kom den upp och så flög den ut.


Strax därefter kom fågeln in i holken och tittade sig omkring. Så jag tror nog att fågeln visste att humlan var där och höll sig borta under tiden. Hade nog inte varit så kul att bli humelbiten i rumpan.

För så här gulligt ligger hon på sina ägg. men jag tror inte ruvningen har börjat på riktigt än. Nu har hon sju ägg där.

Hoppas verkligen det slutar lyckligt detta år med uppfödningen av blåmesungar.
I den här holken som jag kallar för östraholken.
 Kommer också att hålla er informerade hur det går med talgoxen i västraholken.
Hon håller också på värper, sist såg jag fem ägg där.

Inga kommentarer: