tisdag 14 maj 2013

Dags för ett recept!

På en maträtt som jag nästan glömt bort. Lagade den ofta förr.
Nu poppade den upp så då var det dags för:

Enchiladas på mitt vis.

Först gör jag ett köttsås som består av:
 2 lökar 2 vitlöksklyftor
400 gr malet kött som jag steker upp och i det blandar jag i 4 msk chilisås, massor med chilipulver, salt och så cayennepeppar, plus lite vatten.

Så steker jag stora plättar
 3 ägg, 4 dl mjölk 1.5 dl mjöl,salt och en skvätt vatten.
Vill man göra det enkelt kan man ta tortillasbröd. Men jag tycker dom är lite torra o sega mot egna stekta plättar.

Så rullar jag ihop dem med såsen inuti och strör hackad lök och riven ost över så får dom gratineras i ugnen tills osten smält.

Så serveras dom med en lite krispiga grönsaker och inmundigas i vårt uterum.

Med utsikt över viken och ett rikt fågelliv. Men nu blir det lång väntan för mej tills klockan blir tio och melodifestivalen börjar med sina uttagningar till lördagen.

Skall nog tippa vilka jag TROR kan vinna men måste lyssna och titta lite mer...

1 kommentar:

Anonym sa...

Tror bestämt jag ska pröva den maträtten/Carita