söndag 26 maj 2013

Blev inte som jag trodde...


men helt ok ändå!

Bokade in oss i vintras på en bussresa till Ulriksdals slottsträdgård. Inbillade mej att där skulle vi ströva runt i en stor fin trädgård och få massor med inspiration och tips hur man skulle piffa upp gården. och kanske få syn på han där Rappne som anlägger den.

Men tji fick vi! Bussen lämpade av oss utan för deras stora handelsträdgård och där var det bara att trängas med tusen andra som var där och inhandlade blommor.

Visst det var många vackra blommande växter som dom ställt fram, men inte får man till det så hemma själv. Men vi tog en kärra som alla andra och började gå runt och fylla upp kärran. Fast jag hade i åtanke att du skall orka bära hem det också. Så det blev bara tre små kassar för mej. Lite nya tips fick man, det blir nog att köpa lite mer att plantera sedan när jag tar 'mannen' med som packåsna.
Och skaffar det hemma på Åland det som fattas

Här är en bild av ett halvt växthus med pelargoner, det fanns fler. Det blev för mycket pelargoner så jag köpte inte en enda. Gick ju inte att välja.

Sedan när vi stuvat in allt i bussen så skjutsade han oss till Sollentuna och ett köpcenter som hette Stinsen.  Där blev det fart på Petra om hade fått lämna August hemma med en lekkompis. Herre guud hon sprang i klädbutikerna som en duracellkanin. Jag köpte inte en en enda liten pryl på köpcentret hade fullt upp att ta mej fram med foten. Som tur var så hade jag med min 'stövel' så foten fick packas in i den annars hade jag inte orkat många steg.

Kom hem tolvtiden i natt och var så slut så det gick inte att somna. Tror jag fick max fyra timmars sömn tills Lennart tyckte att det var hög tid att komma med och ta ner kvistar längs med vägen, för i morgon skall båten sjösättas. Och ha fritt spelrum längs vägen.

Det känns i kroppen att jag har varit ut på resa efter att man suttit hemma i 2,5 månader...

Inga kommentarer: