måndag 30 juli 2012

Och nu då?

Händer inget speciellt när fyllandet är slut för ett tag. Snart är det Arvids tur att bli 16 år.

Nu sköter jag om Sigge och ser till att han har det bra. Svårast är det att få i honom mat, nu när grannens hund har börjat löpa så då vill han helst sitta med nosen i vädret åt deras håll. Kan inte förstå att dom inte skall få till lite hundfoder som skulle smaka gott i deras munnar.

Mycket djur börjar drälla runt fötterna, i går kväll när jag tog sista pissrundan med Sigge då följde en stor padda med in i hallen! Hade fullt sjå att få ut den.

Så i morse när jag släppte ut Sigge så kom Nilla in och satte sej och åt ur sin matback, då undrade jag vad ligger här på golvet? Jo, en fågel, en död fågel tänkte jag, men när jag tog i den så ville den i väg. Så jag kunde släppa ut den och då flög den så fint iväg. Så det måste ha varit Kassimirremirremurr som hade tagit in den. Han äter inte riktigt alla byten, men Nilla hon mal ner det hon fångar. Så den fågeln hade tur att jag såg den innan Nilla gjorde det.

Tänk här skämmer man bort sina kattor och så är dom dom största rovdjuren vi har här uppe i Norden.

Så nu har jag svamlat om egentligen ingenting. En ledig dag till har jag sedan kommer Lennart hem på 4 veckors semester och då tror jag det blir sommar på riktigt.

Då är våra planer att jobba på bra med båthuset så det kan bli färdigt så han får börja med sitt vindkraftverk. Så skall vi roa oss lite och fara ut med båten på någon tur och hoppas det skulle dyka upp nån köpare på den. Så skall vi upp till stugan och se till att vi får boden klar på utsidan, för nästa sommar har jag planer på att han skall göra ett tvättrum till oss där.
Det börjar bli så mycket folk runt knutarna så det är svårt att hålla skiten i från sej där.

Så sysslolösa behöver vi inte vara och det är tur det...

Inga kommentarer: