fredag 3 augusti 2012

Ärtfrossa!

Om det är någonting som är gott så är det sommarens ärter! Det finns ingen botten i min mage när jag äter ärter eller stekt fläsk, lök o runda päron. Men inte tillsammans. För det kan nog bli fjärtfrossa efter alla ärter.

I sommar har jag änteligen fått vackra lobelior! På grund av det perfekta vädret för mej och Lobeliorna. Lagom värme, lagom regn och så lite mer prat med dom att dom skall blomma vackert.

Annars kan jag berätta att Sigge är pigg igen. Fast det gäller att hålla koll på hans blodvärden så jag vet hur mycket insulin han behöver och så har jag kokat egen mat till honom. Högrev som jag kokade i timmar och så mörkt ris kokat i köttbuljong så blandar jag ihop det så får han lite av torrfodret som han inte gillar men då går det ner till slut.

Vi lär oss för att man måste...
 Trevig helg på Er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är glad för din och Sigges skull!
Vet hur jobbigt det är med diabeteshund, men värt besväret heller hur..? :-)
Har dessutom samma bottenlösa mage när det gäller fläsk och päron! :-D
Åsa